Som ni kanske förstod när jag la upp två bilder på min bästa vän i ett inlägg häromdagen, så håller jag på med hästar och rider..
Jag håller inte på med dressyr eller hoppning, inte heller trav eller galopp, western och AR lockar mig inte lika mycket längre.. Men om man blandar ihop grenarna, ja då hittar man ganska mycket som jag faktiskt tycker om..
Så jag kan inte säga att jag har någon direkt grenre på mitt ridsätt, mer än att det är western och AR inspirerat till största delen..

Jag är ingen stjärna på hästryggen, rider helst bara med träns och barbacka...
Men jag har lärt mig att man behöver inte vara en stjärna för att klara av någonting ganska bra ändå, och det vill jag ändå påstå att jag gör, jag klarar av det ganska bra ändå.. 
Jag har aldrig varit speciellt rädd för att rida "knasiga" hästar, jag har aldrig behövt vara rädd eller osäker över att rida en ny häst för första gången då jag aldrig skulle sätta mig på en totalt okänd häst första gången vi möts..
Första gångerna så umgås jag bara med hästen, kanske går en promenad eller släpper den i ridhus/paddock, men jag rider inte första gången..

Nu kanske ni undrar varför? Men jag har inget riktigt svar på den frågan tyvärr, det bara är så..
Kanske är det pågrund av att jag blivit lärd att det aldrig är hästens fel om något händer utan det är ryttaren som gått för fort fram.. Jag vet inte riktigt..

Jag skulle aldrig skylla ett dåligt pass på hästen, för det är alltid mitt fel om något brister..
Går en tävling uselt så har man antagligen gjort fel i grunden, är hästen ovillig så finns det en orsak, men det är aldrig hästen som vill att något skall gå fel.. Hästar är ödmjuka och vill vara tillags..


Nu undrar ni väl vad min poäng är och ja, jag har ingen poäng alls med detta..
Bara att det kanske får någon att tänka efter..
Så ställ er ibland frågan, "Vad hände nu egentligen?", när saker går fel..

 
Som jag skrev i det andra inlägget så är detta min bästa vän..
Hon ställer upp med en tröstande mule när dagarna skiter sig, när allt är skräp så livar hon upp..
Hon är anledningen till att mina häst och träningsdrömmar har vaknat igen..

Denna damen är fantastisk! 
Om ni vill lära känna henne lite mer så klicka er in på kategorin Leslie..
Djur, Häst, Jobb, Kärlek,

Kommentera

Publiceras ej